5 koraka do dobrog motivacionog pisma
Da li je motivaciono pismo važno? Razmislimo o sledećem:
- Koju poruku kandidat šalje ne pišući motivaciono pismo?
- Koji je način da se kandidat izdvoji iz mora sličnih biografija?
Da li sada bolje razumemo ulogu motivacionog pisma u procesu selekcije?
Pisanje motivacionog pisma nije lako. Kako bih bar malo pomogla kandidatima, prenosim 5 saveta.
1. Istražite
Pre nego što počnete da pišete motivaciono pismo, važno je da što bolje upoznate kompaniju i posao za koji konkurišete. Ako se zadržite samo na oglasu i opisu posla, nećete moći da napišete dobro motivaciono pismo, a još manje da vas primete od gomile drugih biografija. Pogledajte web sajt, twitter , Facebook i LinkedIn naloge, profile zaposlenih na društvenim mrežama. Važno je da osetite vrednosti i kulturu kompanije, ali i da sagledate koja bi bila vaša uloga u njoj. Motivaciono pismo treba da pišete imajući u vidu sve ovo. Ako zaključite da se u kompaniji vrednuje kreativnost, svakako ćete sebi dati veću slobodu u pisanju motivacionog pisma. Za konzervativnije kompanije, sa drugačijom kulturom, držite se pravila.
2. Počnite pravom rečenicom
Većina kandidata počinje motivaciono pismo rečenicom „Zovem se ….. Video/la sam vaš oglas….“. Svaka reč je bitna. Početak najbitniji. Ovakvim početkom se ne predstavljate u najboljem svetlu i rekla bih da gubite vreme. Pređite na poentu. Počnite sa tim zašto ste baš vi pravi kandidat i zašto vas motiviše rad na toj poziciji. Ne koristite uobičajene fraze. U prvoj rečenici treba da skrenete pažnju na sebe, da bi vas osoba koja radi selekciju biografija uzela u obzir.
Naslovite pismo na pravu osobu koristeći njeno ime i prezime. U današnje vreme, uz pomoć društvenih mreža, možete saznati gotovo sve.
3. Naglasite vaše lične vrednosti
Veoma je važno da delite iste vrednosti kao i kompanija u kojoj konkurišete za posao. Naglasite ih, jer bi svi oni koji rade selekciju trebalo da znaju „Zaposli karakter, treniraj veštine„. Konkurišite za pozicije u kompanijama u kojima želite da radite. Prenesite vaš entuzijazam u motivacionom pismu. Budite autentični.
4. Budite kratki
Motivaciono pismo treba da bude kratko. Osoba koja radi selekciju treba da ga pročita u dahu. Neki predlažu da to bude jedna strana, drugi i kraće. Iako treba preneti dosta informacija u motivacionom pismu, trudite ih napišete da budu jezgrovite.
5. Budite to što jeste
Lični stav: kada naiđem na dobro motivaciono pismo, koje se izdvaja od drugih, kandidata želim da upoznam i obavezno ga zovem na razgovor
Preuzeto sa http: //mlcic.rs/
Autor
Gost
6 Komentara
Mene zanima sta se prvo cita pri selekciji kandidata – CV ili pismo? I sta ima vecu ulogu pri donosenju odluke koga pozvati na razgovor?
Onako, neslužbeno: po mom iskustvu, CV igra veću ulogu. CV je ulaznica za razgovor na kome tek počinje pravo donošenje odluke i gdje treba da se predstavite u što boljem svjetlu. Ukoliko je CV loš, nećete ni dobiti priliku da dođete na razgovor. Prije 10-ak godina, nakon što sam dobio posao, čovjek koji me je primio rekao mi je da je sa gomile prijava uzeo moj CV a ostale jedva da je i pogledao, najviše zbog izgleda, tj. formata.
Ja mislim da je prenaglasena uloga motivacionog pisma. Svi lice jedno na drugo, ima ih na internetu, treba samo skinuti i promoeniti podatke. To sefovi firmi znaju i samo prolete pogledom preko njih. CV je znacajniji.
Ja sam u proteklih godinu dana intenzivno konkurisala i išla na razgovore. Dobijala sam komplimente za CV, a motivaciono pismo niko nije pominjao. Možda ono funkcioniše u firmamam sa jakim HR sektorom, ali mislim da prosečan poslodavac u Srbiji gleda pre radnu biografiju.
Motivaciono pismo – niko ne čita.
CV – ključan dokument.
CV jeste ključan doc, ali MP dosta govori o vašoj motivaciji da dobijete posao i daje dodatne poene. Ukoliko je u konkursu navedeno slanje MP-a, a prijavi se veliki broj kandidata, najčešće otpadaju oni koji nisu poslali sva prijavna dokumenta.