5. ICV Kongres Controllera – Controller 4.0 – Digitalizacija biznisa

Na 5. ICV Kongresu controllera Srbije okupili smo 400 controllera i CFO na jednom mestu. Ovom broju doprineo je kvalitetan program i 22 sjajna govornika. Tema Kongresa bila je „Digitalizacija biznisa – Controller 4.0“. Kongres je održan u Beogradu, u hotelu Crowne Plaza, 26.05.2017.
Kongres je otvorio Bojan Šćepanović, predsednik ICV Srbija i direktor Menadžment Centra Beograd.
Voditelj Kongresa bio je Vladimir Đorđević. Vlada je poznati dramski pisac i zaista smo uživali u njegovim najavama.
22 govornika su bila podeljena u 2 grupe:
- Govornici na glavnu temu „ Digitalizacija biznisa – Controller 4.0“
- Panelisti (HR, Marketing)
Raspored govornika i panelista je bio sledeći:
- Alexander Picker, Predsednik, Komercijalna banka
- Milan Simić, Izvršni direktor za IT podršku i ICT servise, Telekom Srbija
- Branislav Lončar, CFO, Publicis One
- Miomir Živadinović, BI and Strategic Insights Manager, JTI
- Panel HR – Kako digitalizacija menja rad sa ljudima?
- Ivana Milić, CFO, Microsoft
- Branislav Zobenica, CEO, M&I Systems, CO. Group
- Marketing panel – Kako će izgledati (digitalni) marketing budućnosti?
- Dragan Munjiza, CEO, Jakov Viktor
- Radmila Miletić. Član IO i CFO, Wiener Re
- Jelena Vučković, Head of controlling, Grammer System
- Branimir Spasić, Head of controlling, Societe Generale
Prvi govornik je bio Alexander Picker, Predsednik Komercijalne banke
Alexander je započeo svoje izlaganje objašnjavanjem načina na koji digitalizacija potresa ceo svet od davnina. Ukazao je na to da je digitalizacija poboljšanje procesa, tj. način obavljanja poslova drugačije i efikasnije. Nastavio je svoje prezentovanje pričom o samoj digitalizaciji u bankama i osvrnuo se na izreku Bila Gejtsa: „Bankarstvo će biti potrebno u budućnosti, ali ne obavezno i banke“.
Naredni govornik je bio Milan Simić, Izvršni direktor za IT podršku i ICT servise u kompaniji Telekom Srbija.
Prva tačka Milanovog izlaganja jesu bile promene u celom svetu koje su nastale usled digitalizacije, a potom se osvrnuo na podelu industrije kada je u pitanju digitalizacija:
- Industrije koje su završile prvi talas digitalizacije
- Industrije koje su u sred procesa transformacije
- Industrije koje se pripremaju za proces transformacije
Takođe je napomenuo da pored prevelike konkurencije, oni moraju da prate promene pri digitalizaciji još brže i efikasnije.
Sledeći je bio Branislav Lončar, CFO u Publicis One
On je svoju prezentaciju započeo kratkim filmom o budućnosti poslova. Govorio je o promenama koje digitalizacija donosi ne samo kada je u pitanju tehnologija, već i međuljudski odnosi. Da li nam budućnost donosi robote koji pokazuju emocije, 3D štampanje, automobile koji se sami parkiraju ili će to ostati mali segment kada je u pitanju digitalizacija?
Pošto je cilj svakog Kongresa i upoznavanje novih ljudi, nakon Branislava usledio je Speed networking.
Potom je usledila nagradna igra u organizaciji Bookiraj.com, gde je srećna dobitnica osvojila putovanje u vrednosti od 1000 EUR.
Zatim smo otišli na pauzu za kafu i druženje.
Odmah nakon pauze usledio je Miomir Živadinović, BI and Strategic Insights Manager, Japan Tobacco International
On je osim samih benefita koje donosi digitalizacija pričao o načinu na koji su oni prihvatili digitalizaciju u njihovoj kompaniji. Govorio je o Qlik-u, intuitivnom alatu koji poseduje neograničene mogućnosti za vizualizaciju podataka. Takođe je spomenuo i njihovo partnerstvo sa Adactom, kao i o rezultatima koje su ostvarili.
Nakon Miomira usledio je HR panel – Kako digitalizacija menja rad sa ljudima?
Učesnici panela bili su:
- Sanja Jevđenijević, VP of HR, Delhaize
- Nikola Stokić, HR direktor, NIS
- Desa Ćuk, Head of HR, Siemens
- Dragana Smolović, Head of HR and Organization Department, Banka Intesa
- Maja Mrkalj, HR direktor, DR. Oetker
- Dušan Krejaković, HR menadžer, Dexy Co
Moderator panela bio je Bojan Šćepanović. Postavljana su pitanja vezana za promene u HR-u, pogotovo kada su u pitanju kompanije koje sada celo poslovanje obavaljaju putem interneta, pa je pitanje kakva je uloga HR-a u kompanijama čiji zaposleni rade od kuće. Takođe, publika je mogla da postavlja pitanja slanjem SMS-ova.
Nakon zanimljivog panela, Ivana Milić, CFO u Microsoftu je spomenula digitalizaciju biznisa kao četvrtu industrijsku revoluciju.
Osvrnula se na način na koji je digitalizacija ubrzala promene u društvu. Objašnjavala je šta je Internet of Things, i zašto je to bitno za poslovanje jedne kompanije kao i kakve promene donosi u svet finansija.
Branislav Zobenica, CEO, M&I Systems, Co. Group prikazao je digitalizaciju u 4 faze:
- Digitalizacija – Upoznajmo se
- Digitalizacija – Prepoznajmo se
- Digitalizacija – Teleportujmo se
- Digitalizacija – Nova vrednost
Takođe je na praktičnim primerima objasnio koje su to informacije koje kompanije treba da koriste da bi unapredile svoje poslovanje.
Potom smo otišli na ručak i kafu.
Usledio je i marketing panel, čija je tema bila: „Kako će izgledati (digitalni) marketing budućnosti?
Učesnici na ovom panelu su bili:
- Matija Protić, Izvršni direktor marketinga, MERCATOR S
- Nemanja Knežević, Direktor marketinga, ZLATIBORAC
- Vladimir Zarić, Head of digital, PUBLICIS ONE
- Katarina Šibalić, Direktor marketinga, STRAUSS ADRIATIC
- Vera Vuković, Marketing specialist, EMIL FREY AUTO CENTAR
- Srećko Šekeljić, Digital Marketing and Communications Expert, SOCIETE GENERALE BANK
Moderator je bio Bojan Šćepanović. Panelisti su odgovorili na pitanja vezana za društvene mreže, personalizovane usluge za klijente, kao i da li su za ili protiv self brendinga. I za ovaj panel je bilo omogućeno postavljanje pitanja putem SMS-a, što je učinilo diskusiju posebno zanimljivom.
Dragan Munjiza, CEO, Jakov Viktor je objašnjavao odnos između kanala prodaje i segmentacije kupaca, kao i koji su to trendovi na tržištu koje treba ispratiti. Dao je primer jačanja Omichannel strategije i jačanje retailment koncepta.
Radmila Miletić nam je pričala o tri nove vrste rizika koje donosi razvoj tehnologije
- Cyber rizici
- Mega rizici
- Rizici u upravljanju motornim vozilima
Završila je svoje prezentovanje objašnjenjem da se osiguranje iz finansijske usluge transformiše u uslugu upravljanja rizicima.
Nakon zaista sjajnih prezentacija napravili smo ponovo kratak predah i odmorili se uz kafu.
Jelena Vučković, Head of controlling, Grammer system
Pričala je o načinu na koji digitalizacija može da stvori haos u neorganizovanom sistemu zbog prevelikog broja informacija koje brzo stižu. S druge strane, donosi i dosta prednosti, kao što je mogućnost bržeg razvijanja kompanije. Završila je svoje izlaganje pitanjem „Da li će u budućnosti posao controllera preuzeti roboti?“
Branimir Spasić, Head of controlling, Societe Generale nas je uveo u istoriju nastanka banke, kao i koliko su se banke razvile od nastanka prve u 12. veku.
Sa dolaskom digitalizacije i promene dolaze brže, pa se tako brzo razvilo i internet bankarstvo. Neke od online usluga koje nude banke su:
- Podizanje kredita,
- Obnavljanje dozvoljenog minusa,
- Video poziv sa bankarima
- Plaćanje računa
- Oročena štednja …
Posebnu zahvalnost dugujemo sponzorima koji su podržali Kongres controllera, i to su:
- ADACTA
- Aerion Solution
- Bisnode
- Cashback
- Oetker
- GoPro
- M&I Systems
- Mivela
- Red Bull
- SAP
- Semos
- Telekom Srbija
- Frikom
- Strauss Adriatic
- Zlatiborac
Kompletne prezentacije sa 5. ICV Kongresa možete da preuzmete na MCB FREE ZONI. Slike sa Kongresa pogledajte na našoj Facebook stranici.
Ovogodišnji Kongres controllera bio je zaista veličanstven događaj. Govornici i panelisti dali su svoja viđenja digitalizacije i pokazali kako ona utiče na poslovanje u njihovim kompanijama. Šta nam donosi neko novo doba, možda će to biti tema nekog narednog druženja. Do tada, uživajte u controllingu.
Autor
Bojan Šćepanović
MCB Menadžment Centar Beograd
063 7004 518