15 najvrednijih brendova na svetu

S obzirom da se 15 godina bavim brend marketingom, često mi postavljaju pitanje:
- A ko su najvredniji brendovi na svetu?
E, pa da ne bih svima objašnjavala… evo i liste.
Na prvom mestu je Coca Cola (očekivano?). Brend Coca Cola vredi oko 70 mld$, IBC brend vredi 64 mld$…. Radi poređenja, Srbija ima godišnji GDP (Gross Domestic Product ili Bruto Nacionalni Dohodak) oko 40 mld$. Laički rečeno, čitava Srbija treba da radi 2 godine da bi kupila brend Coca Cola.
Uživajte i sanjajte da se nađete na ovoj listi
Autor teksta je Daniela Laketić.
Autor
Daniela Laketic
11 Komentara
Kakav razvoj.. Prva Coca Cola napravljena je pre ravno 126 godina a danas vredi Euro 54,59 Mil. pa vi sad izracunajte godisnji rast.
Ko bi rekao da je BMW na zadnjem mestu od tih nabrojanih…
Na 6. mestu je Mc Donalds, pa vi vidite šta “radi” i cross selling …
za 2 godine nece biti Nokia na listi
Slažem se za NOKIA… mada, ko zna?
Interesantno bi bilo videti koji su kriterijumi za procenu vrednosti brenda i koji su parametri u ovoj klasifikaciji korisceni.
11:4 za USA, a tek da ne budu svi Amerikanci, eto medju njih 15, 3 Evropljanina i 1 Japanac.
Da li to znaci da su robne marke – ako je to termin koji na nasem jeziku moze da zameni termin “brend”, vredne samo ako ih vrednujemo na americkom trzistu. Naime osim NOKIE, ovi koji nisu Amerikanci su na listi kao veoma uspesni na njihovom terenu.
Da u pricu ne uvlacimo neke druge, ali su na globalnom trzisto pored ovih sa liste prisutni i igraci koji imaju malo kracu tradiciju, ali trzisno ucesce bar na nivou rangiranih.
http://www.forbes.com/sites/ericsavitz/2012/05/22/apple-tops-ranking-of-worlds-most-valuable-brands/
http://www.wpp.com/NR/rdonlyres/4B44C834-AEA8-4951-871A-A5B937EBFD3E/0/brandz_2012_top_100.pdf
na strani 34 imate prvih 5, ukoliko se vec publikuje report navedite molim Vas izvor jer me zivo interesuje:
a) iz koje godine je listing i vrednost
b)na osnovu cega je odluka Top brands-nacin marketinskog istrazivanja i od strane koga je objavljen
hvala unapred i pozdrav! :))
Nesha,
u pravu si – naša greška. Hvala ti za komentar. Evo i odgovora.
Izvor podatka: Interbrand.
Godina: 2010
Način vrednovanja: Posebna priča. Treba pogledati deo oko METHODOLOGY na sajtu Interbranda.
Link: http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/best-global-brands-2008/best-global-brands-2010.aspx
Hvala Vam za odgovor, greska nije na vasoj strani vec na sajtu Interbrand-a. Nije mi jasno kako dolaze do tih vrednosti i u 2011?? Elem nisu jedini koji publikuju rezultate sa drugacijim vrednostima od ‘trzisnih’.
Sasvim slucajno moram da pratim kretanja vrednosti kompanija, trendove i novosti zbog brojnih promena u vlasnickoj strukturi sto utice na budzetiranje projekata na kojima radim.
Mnogi u ovom trenutku idu na IPO a kao poseban trend, po prvi put veliki akcionari traze isplate dividendi radi preusmeravanja sredstava na druga trzista.
Ipak, moja specialnost nije ni priblizna finansijama ili marketingu..
pozdrav iz Moskve,
Nesha
“Ko nema snove, nema sta ni da dostize” 😛
Apple?