- Finansijski Snowboard - http://www.mcb.rs/blog -

15 najboljih marketing sajtova

 

Learn or Die!

Mali, ali ubojiti, arsenal oružja koji će vam pomoći da budete ispred drugih, menjate pravila igre i pomerate granice!

 

Negde sam pročitala da ajkule moraju konstantno da plivaju i budu u pokretu da bi ostale žive. Ne smeju nikada da stanu jer bi u suprotnom potonule, obzirom da vodu stalno moraju da nabacuju na škrge da bi se snabdevale kiseonikom i disale. E pa rekla bih da je slično je i sa marketing menadžerima. Njima je kao kiseonik, neophodno stalno do-obučavanje i konstantan priliv informacija i novih saznanja da bi ostali relevantni igrači u igri koja se zove savremeni marketing. Više na žalost sebi ne možemo da dozvolimo luksuz da predahnemo i zastanemo.

 

Mikelandjelo

 

Danas uspeh isljučivo zavisi od stalnog praćenja novih trendova i tehnologija i proaktivnog pomeranja granica. To se jednostavnozove “prirodna selekcija”.

 Learn or die!

 I zato bih ovoga puta želela da podelim sa vama listu mojih omiljenih marketing sjatova i blogova, koji će vam olakšati ovu utrku. Na njima možete pratiti sva najnovija dostignuća i vesti iz marketing industrije i tehnologije, saznati male tajne velikih majstora marketinga ali i pronaći gomilu marketing “tips & tricks” neophodnih za vaš savršen performans. Možda Vam izgleda kao nemoguća misija da procesirate ovoliki protok informacija, ali sve je stvar treninga. Naš mozak je čudo. Što ga više koristimo, to on bolje radi.

 Pogotovo kada krenemo da zalazimo u neke godine, opterećenje treba da bude sve veće, inače… krečana.

I još nešto. Olakšajte si život upotrebom svih tih widgeta, gadgeta, apps-ova… Ne zaobilazite ih i ne bežite kao djavo od krsta. Iskoristite sve potencijale koje vam pruža npr. vaš smartphone za početak. Aktivirajte Google reader i prijavite se na RSS feedove sa websajtova koji vam najbolje “legnu”, da ne bi vaš Inbox pretrpavali raznoraznim newsletterima. I samo hrabro! Pa da krenemo:

 

1. WARC

Po mom mišljenju – The best of the best. Doživljavam ga kao kovčeg sa blagom, jer osim najnovijih vesti, trendova i dešavanja u industriji, sadrži i neiscrpnu bazu studija slučajeva, analiza, istraživanja i podataka, koji će vas potkovati idejama i znanjem i za najzahtevnije klijente ili marketing akcije. Ali, koje sreću kvari, je to što ovaj sajt na žalost nije besplatan. Čak šta više bezobrazno je skup. Ali je i bezobrazno dobar, te vredi svaku paru. WARC je prevashodno namenjen za corporate upotrebu. Godišnja pretplata se kreće oko nekoliko hiljada eura, u zavisnosti kako procene vašu kompaniju, koliko ste veliki, za koje potrebe vam treba…A za svaku iole ozbiljniju kompaniju koja ne shvata marketing kao trošak, i koja razume neophodnost posedovanja znanja, ova cifra ne pretstavlja nikakav značajniji izdatak, te vas pozivam da hrabro zatražite pretplatu od vaših direktora. Višestruko će se vratiti! Ukoliko ne uspete da se izborite za ceo WARC, probajte barem kao utešnu nagradu da zatražite pretplatu na njihov časopis AdMap. On je znatno dostupniji. Godišnja pretplata koja obuhvata 12 izdanja, iznosi 470 eur. AdMap je gotovo bez konkurencije kada je u pitanju inovacija u advertajzingu i komunikaciji, i nudi inspiraciju potkovanu činjenicama.

 

 

2. AdAge

Jedan od vodećih svetskih advertajzing časopisa, i odličan je izvor najnovijih vesti, dešavanja, trendova, razmišljanja i diskusija u marketing i medija zajednicama. Toplo preporučujem uz jutarnju kafu!

 

 

 

3. Ads of the World

Izuzetno bogata, potpuno besplatna, advertajzing arhiva koja sadrži najsvežije kampanje iz celog sveta, razvrstane prema kategoriji/mediju/regionu/zemlji. Preporučujem za uživanje ali i inspiraciju!

 

 

 

4. Coppyblogger

Jedan od najrelevantnijih blogova danas, sa ciljem da vam pomogne da se bolje snađete na današnjem prenatrpanom tržištu, i da vas poduči o content-marketing strategijama i copywritingu, odnosno o tome kako da uspešno privučete pažnju na vas i vaš sajt, i kako da tu pažnju materijalizujete i konvertujete u poverenje, prodaju i profit!

 

 

 

5. Psfk

Neiscrpan izvor najnovijih marketing ideja neophodnih za reoblikovanje vaših strategija, za inspirisanje kreativnosti i inovativnosti. Sajt istražuje najnovije trendove u advertajzingu, brendingu, medijima, tehnologiji, elektronici, modi, načinu života… Kada vam je neophodna inspiracija da učinite stvari boljim –Psfk je prava destinacija.

 

 

 

6. Shoemoney

Skills to pay the Bills je odličan, izuzetno cenjen sajt, koji privlači veliki broj posetilaca svojim avangardnim pristupom, hip-hop rečnikom, duhovitošču i hrabrom demistifikacijom savremenih marketing trendova. Shoemoney vrlo žustro secira najnovija dešavanja u marketing industriji i tehnologiji, ogoljavajući precizno suštinu i time omogućavajući ovladavanje veštinama koje će vam pomoći da zaradite više para marketing oglašavanjem.

 

 

 

 

7. Search Engine Journal

Neophodan izvor informacija za sve one koji žele da prate najsvežije SEO novosti i dešavanja i da dobiju najrelevantnija saznanja o Search Engine marketing strategijama i taktikama.

 

 

 

8. Marketingpilgrim

Sajt koji donosi najnovije marketing informacije i ekskluzivne vesti, otkriva glasine i šuškanja o vrućim temama, ali daje i obilje dubinskih analiza i istraživanja iz internet marketinga, online oglašavanja, novih proizvoda i usluga.

 

 

 

9. Marketing istraživanje.

Ukoliko želite da budete “on-top” najnovijih trendova, metodologija i tehnika u marketing istraživanjima morate da budete redovni posetilac bar nekog od sledećih sajtova:

 

 

 

 

 

10. Branding Strategy Blog

Odlično mesto za pronalaženje super korisnih članaka, studija slučajeva, saveta, informacija i uputstava kako da izgradite uspešne brendove. Možete do besvesti da pretražujete po nekoj od kategorija koja vas zanima: Brand architecture, brand equity, brand identity, brand positioning, future of branding…. Uživajte!

 

 

 

11. HubSpot

Fenomenalan sajt za sve koji žele da saznaju više o internet marketing strategijama i o tome kako da unaprede poslovanje. Osim obilja najnovijih informacija i sugestija o njihovim implikacijama na biznis, na blogu ćete naći i izuzetno korisne marketing alatke, priručnike i analitiku neophodnu za merenje rezultata i prikupljanje zaključaka radi pametnijeg i efikasnijeg marketing investiranja.

 

 

12. Brandchannel

Interbrandov sajt, koji predstavlja izvrstan izvor informacija o brendovima i brend strategijama.Možete pronaći veliki broj dubinskih analiza, kao i studija slučajeva, da se naučite na greškama drugih ili pak da iskoristite saznanja iz “Success stories” brendova širom sveta. Takođe skrećem pažnju da na brandchannelu možete naći i vrlo detaljan i vrlo koristan branding rečnik , koji se redovno ažurira, i koji je zamišljen kao alatka koja vam daje sigurnost, ali i koja vas inspiriše da učite, postavljate pitanja i da i dalje konstantno nastavljate da istražujete.

 

 

13. Creativity matters

Biblioteka sa najnovijim, “blow-minded” člancima o upravljanju inovacijama, Creative Leadershipu , kao i samoj kreativnosti i inovaciji i kako da je steknete ili unapredite. Obzirom da je kreativnost ključni sastojak svakog vrhunskog marketing plana, ovo je “must have” marketing resurs, za sve koji žele da ostave konkurenciju daleko iza sebe, da unapređuju poslovanje , da menjaju pravila igre i da uživaju više u njoj.

 

 

14. Wired

Nekada časopis samo za tzv. technological geeks, danas je postao nezamenljiv izvor informacija i za marketare, obzirom na neophodnost svakodnevnog, bliskog praćenja tehnoloških trendova i njihovih uticaja na kulturu, ekonomiju i društvo uopšte. Skrećem vam pažnju i na njihovu Geekipediu, magazin koji će vam dozirati sve neophodne informacije o tehnološkim dešavanjima i njihovim implikacijama. Neprocenljivo!

 

 

 

15. Challenge.co

Stanica koji u stvari pretstavlja početak, polazno mesto, za sve brucoše u internet marketingu. Potpuno besplatan, a vrhunski trening, za sve koji žele da primenjuju profitabilne internet marketing strategije, a ne znaju odakle da počnu, ni koliko je veliki i moćan internet svet u koji se upravo spremaju da zarone.

 

 

15+1. Zemlja Srbija

E a što se tiče domaće scene, tu moram priznati da sam malo „tanka“. Već par godina živim u inostranstvu i situacija se drastično promenila za to vreme. Onomad odlični sajtovi više ne postoje, novi nikako da se nametnu. Ne znam šta se dešava sa sjajnim časopisom Marketing Srbija, ali po situaciji na njihovom sajtu gde je vreme stalo negde u 2008., verovatno ništa dobro. Taboo je jos uvek aktivan zato, te može da posluži kao izvor informacija o dešavanjima na našoj marketing sceni.

 

 

Pravo osveženje i za svaku pohvalu je blog Istoka Pavlovića, koji vam svesrdno preporučujem ukoliko želite da demistifikujete internet marketing i da saznate gomilu praktičnih saveta ili pak uspešnih priča iz ove oblasti.

 Takođe bih izdvojila i blog Dragana Varagića, sa odličnim, veoma sadržajnim tekstovima o internet marketingu i PR-u.

 Pored njega, za preporuku je i blog Dragane Djermanovic. Malo previse „hectic“ za moj ukus, ali možda će vama bolje leći. U svakom slučaju Dragana je jedan od najeksponiranijih domaćih internet PR stručnjaka, i na njenom blogu uvek ima zanimljivih i „up-to-date“ informacija.

 Osim internet sadržaja, preporučujem Vam da redovno pratite i desavanja, predavanja ili marketing konferencije koje se organizuju kod nas. Belgrade Design Week uvek iznenadi sa vrhunskim gostima koje dovede, kao i sa inspirativnim temama koje obradjuju na festivalu. Brand Conference , koja se održava u okviru Brand Fair-a, ove godine obećava  seriju edukativnih predavanja o brendingu kao i prikaz najnovijih svetskih trendova i dostignuća iz oblasti brendinga .

 Ali izgleda da će najveća poslastica ove sezone biti The Corporate Communications Experience koja se održava kol’ko već krajem ovog meseca. 20 svetskih PR eksperata, vodećih stručnjaka kompanija Yahoo!, CITI, Ebay, Gazprom, BBC, Sony, Christian Dior-a, Vere Wang, engleske kraljevske porodice…,  prenosiće svoja iskustva i znanja iz upravljanja komunikacijama tokom ove dvodnevne konferencije.

 Sve u svemu, informacija nikada nije bilo više na dohvat ruke. Odaberite pravu dnevnu dozu za vas, u zavisnosti od vaših ambicija, i nema zime

 

Volela bih da i vi sa mnom podelite neki vaš omiljeni sajt.

 

Da li imate neko mesto na web-u kome se stalno vraćate, koje vam je pomoglo u black-out fazi, koje vas motiviše, inspiriše i svakodnevno oduševljava ?

 

Autor teksta je Daniela Laketić.